تکنیک PI به روش فلوسایتومتری

تکنیک PI به روش فلوسایتومتری 

تکنیک PI  به روش فلوسایتومتری 

تکنیک PI به روش فلوسایتومتری یک روش تشخیصی مورد استفاده در علوم پزشکی است که به کمک آن می‌توان میزان سلول‌های زنده، سلول‌های مرده و سلول‌هایی که در حال بیماری شدن هستند را مشخص کرد. این روش برای تعیین میزان اندازه و تراکم سلول‌ها نیز کاربرد دارد.

 

ادامه مطلب

مقاومت

مقاومت به شیمی درمانی در درمان سرطان

مقاومت به شیمی درمانی یکی از چالش‌های مهم در مدیریت بیماری سرطان است. این به معنای کاهش اثربخشی داروهای شیمی درمانی در درمان سرطان است. این موضوع می‌تواند در طول زمان به ویژه در حین درمان مکرر با داروها رخ دهد.

ادامه مطلب

سلول های بنیادی و نقش آن درپزشکی

سلول‌های بنیادی (Stem Cells) یک نوع سلول هستند که دارای دو ویژگی مهم به نام‌های خودتمایز (self-renewal) و تمایز (differentiation) هستند. این دو ویژگی سلول‌های بنیادی به آن‌ها این امکان را می‌دهند که بتوانند به تعداد نامحدودی به سلول‌های مشابه خود (خودتمایز) تبدیل شده و همچنین به سلول‌های مختلف با ویژگی‌های وظیفه‌ای خاص تبدیل شوند (تمایز).

سلول‌های بنیادی دو نوع اصلی دارند:

ادامه مطلب

پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش اسمیر جزء آزمایش‌های غربال‌گری است که برای تشخیص سرطان یا عواملی که منجر به سرطان گردن رحم خواهند شد، با نمونه برداری و آزمایش سلول‌شناسی گردن رحم دستگاه تولید مثلی زنان انجام می‌گیرد.

ادامه مطلب